سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمون آخرالزمان

آدما معمولا از امتحان فراریند حتی آدمای بزرگ و زرنگ ، حالا چه خصوصیتی تو این امتحان هست خدا می دونه ، راستشو بخوای هر چی هم که حسابت پاک باشه آخرش یه جورایی از محاسبه باکته ، می دونی چرا ؟ چون می ترسیم بر خلاف اونی که ادعا می کنیم ثابت بشه !!

شاید بارها آیه 155 سوره بقره رو خونده باشید ، شاید هم نه ، نمی دونم ! اما نکته قابل توجه این آیه که حتم دارم تا حالا حداقل جدی بهش نگاه نکردید ، مخاطبان این آیه است که مخصوص ما آدمهای آخر الزمانه یعنی میشه گفت خدای خوب و قشنگ ما 1400 سال پیش به فکر ما بوده و از همون لحظه با بنده های خودش که در آخر الزمان بوجود میان حرف زده اونم حرفهای جدی و سرنوشت ساز .

 (* ولنبلونّکم بشیئ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثّمرات و بشّر الصابرین *) 155/بقره

 قبل از اینکه آیه را ترجمه کنم نظرتون را به چند نکته جلب می کنم :

1: در کلمه( لنبلونِکم) سه تا تاکید صد در صد هست ، یکی لام مفتوح و یکی نون تاکید ثقیله که به تنهایی دو تاکیده .

2: طبق فرموده امام صادق علیه السلام در یک روایت مفصل مخاطبان آیه آدمهای آخر الزمان هستند اون هم در آستانه ظهور امام زمان علیه السلام ( این روایت را میتونید در کتاب بحار الانوار ج 52 ص 228 پیدا کنید )

3: خدای مهربان ما چون دوسمون داره به هر بهانه ای ما را می خواد امتحان کنه حالا چرا، بمونه ، اما اونهایی که خوبند میدونند گاهی لازمه روی شیطان کم بشه ! اونایی هم که الکی ادعای بندگی خدا رو می کنند که خودشون بهتر از بقیه می دونند چرا .

حالا ترجمه :

ای بنده های خوب من در آخر الزمان حقیقتا و بی شک و بدون هیچ تردیدی ما شما را روی جلسه امتحان خواهیم کشاند ، در اون جلسه چند سؤال مهم از شما می پرسیم :

ا: در زندگی از چه چیزهایی ترسیده ای و چرا ؟

الف ) خدا           ب) آمریکا                 ج) مردم                  د) مرگ 

2: در حال گرسنگی و فقر چه رفتاری از خودت نشون میدادی؟

الف ) به خدا بد و بیراه میگفتم                   ب) از راههای حرام شکمم را سیر می کردم

ج) به خدا توکل می کردم و شکر نعمتش به جا می آوردم    د) گاهی الف گاهی ب و گاهی ج

3:اگر خداوند برای سنجش معرفت و ایمانت کمبودی در مال و جان و محصولاتت بوجود آورد چه می کنی ؟

الف ) صبر میکنم و به مصلحت خدا اعتماد می کنم        ب) به خدا اعتماد نی کنم

ج) تقصیر رو میندازم گردن دیگران                              د ) خود کشی می کنم

 

نکته آخر : هر کس بتواند امتیاز لازم را از این آزمون بگیره خودش را برای شهادت در رکاب امامش در آخر الزمان آماده کنه . هر کس هم نمی تونه یه کناری وایسه زیر دست و پای لشکر امام زمان له و لورده نشه !

خوش به حال اونهایی که از غربال آزمایش خدا رد میشن و به سعادت میرسن و بدا به حا اونهایی که باقی می مونند و مثل نخاله دور ریخته میشن . خدایا ما از کدوم دسته ایم ؟ ما را برای امتحانات سخت آماده کن .